Home Sweet Home

4 april 2016 - Zeewolde, Nederland

Thuis! Ik ben alweer een paar dagen in Nederland. Na een prima vlucht kon ik dan eindelijk afgelopen vrijdag weer in de armen van Ruben vliegen! De laatste 2,5 week in Ecuador hebben we heel veel gezien en gedaan! Na afscheid genomen te hebben van alle lieve mensen van de kerk, zijn we opweg gegaan naar onze eerste bestemming, Baños. Een erg populair dorpje voor sport en natuurliefhebbers. Wij hebben onder andere een jungle tour gedaan, mountainbikes gehuurd om de watervallen te bezoeken, hotsprings en de bekende 'swing at the end of the world' bezocht. Zelf heb ik nog een zip-line tour gedaan;). Heerlijk om zo boven de watervallen te kunnen vliegen!

Na Baños zijn we vetrokken naar Cuenca. Na een busreis van 8 uur kwamen we aan in deze mooie historische stad. We hadden een mooi hostel aan een druk pleintje met een heerlijk dakterras met een mooi uitzicht. In Cuenca zijn we vooral veel wezen lopen, ijsjes gegeten en lekkere wezen eten! Na Baños zijn we op weggegaan naar Latacunga om de Quilotoa crater te bezoeken. Na weer een lange busreis van ongeveer 7 uur, werden we afgezet op de vluchtstrook voor de afslag naar Latacunga. Heel bizar dat de bussen hier gewoon op de snelweg stoppen. Alles mag en alles kan hier lijkt vaak zo! Vanaf de snelweg hebben we een taxi gepakt die ons naar ons hostel bracht. Quilotoa heeft een prachtige vulkaankrater waar je omheen kan lopen in een paar uur of je kan naar beneden klimmen. Het is een prachtige krater met blauw water (als de zon erop schijnt). Wij zijn naar beneden gelopen tot het water, en helaas moesten we daarna natuurlijk ook weer omhoog klimmen. Men, wat was dit zwaar! Het was vaak heel steil en omdat we aardig hoog zaten, ben je ook snel buiten adem. Als je wilde kon je beneden een muilezel huren die je omhoog bracht maar dit vond ik er echt heel zielig uit zien. Dus wij zijn gaan wandelen, maar na elke vijf minuten even een rustpauze is het ons gelukt.

Na Latacunga zijn we verder vertrokken naar Quito. Hier hebben we paasweekend gevierd bij Alan en Fabi. We hebben de processie meegemaakt in het centrum van Quito, zijn naar het middelpunt van de aarde geweest, met een kabelbaan naar de top van een berg geweest waar we mooi uitzicht over Quito hadden en we zijn met Alan en Fabi mee naar de kerk geweest. De processie is ren optocht over de lijdensweg van Jezus. De mensen liepen in paarse kleren met een puntmuts. Sommigen droegen een kruis met zich mee, sommigen sloegen zichzelf met brandnetels en een ander persoon had weer prikkeldraad om zich heen gebonden. Deze processie hoort bij het katholieke geloof.

Na Quito zijn we vertrokken naar Mindo. Dit was 2 uur met de bus vanaf Quito. Een rustig dorpje met weer hele mooie watervallen. We sliepen in een houten hutje op een soort camping. De eigenaar was echt ontzettend zorgzaam en behulpzaam. Hij runde de camping helemaal zelf en bakte elke ochtend een traditioneel ontbijt voor ons. De eerste dag hebben we een wandeltocht gedaan naar de watervallen. We begonnen met heerlijk weer maar de regen en het onweer barstte los toen we op de terugweg waren.  Gelukkig vonden we onderweg een soort afdakje waar we even konden schuilen! De volgende dag zijn Laurien en ik wezen paardrijden, zijn we naar de vlindertuin geweest en hebben we geleerd hoe chocola gemaakt wordt in de chocoladefabriek. De volgende dag zijn we weer naar Quito vertrokken om vanaf daar het vliegtuig naar huis te pakken.

En nu ben ik dus alweer een paar dagen thuis. Het is heel erg wennen om niet meer het toiletpapier in de prullenbak hoeven te gooien en het is heerlijk om gewoon weer alles te kunnen eten zonder af te vragen of je er ziek van wordt! Ik mis alle lieve mensen uit Ecuador, de bergen en de vulkanen, het ontspannen leven en het goedkope eten! Maar het is fijn om weer in mijn eigen bed te kunnen slapen en al mijn dierbaren weer om mij heen te hebben! Ik ben God dankbaar dat we weer veilig en gezond terug zijn en kan niet wachten op nieuwe avonturen! Gelukkig mag ik over een paar weken alweer mijn koffer inpakken om Alicia op te zoeken op het mooie Curacao maar tot die tijd eerst maar weer eens lekker aan de slag bij het Dolfinarium!

Liefs mij

1. Kari van der Linde:
    5 april 2016
    Amen wat een prachtige reis met even prachtige mensen ( broers en zussen) Maar vooral ook heerlijk om thuis te zijn! Samen met Ruben en allen die je lief en dierbaar zijn❤️
  2. Opa en oma:
    15 april 2016
    Hoi Lieverd

Eindelijk dan een reactie van ons op je laatste berichtje.
    Wat. Een geweldige afsluiting van een geweldige reis! Bedankt voor al je verhalen, we vonden het erg fijn! Nu maar hard aan het werk, want het kan niet altijd vakantie zijn he?
    JA want de volgende is alweer gepland he? Arme Ruben weer alleen! Maar hij gunt het je wel denk ik! Zien we je gauw? O ja met Tom zijn verjaardag denk ik.
    Nu tot dan dan.
    Liefs van opa en oma.