De eerste dag

5 januari 2016 - Riobamba, Ecuador

Wieeehoeee we zijn er! Vannacht 04:30 (nederlandse tijd) zijn we veilig aangekomen op Semila! Nestor heeft ons opgehaald van het vliegveld! Ontzettend lief want vanaf het vliegveld is het nog officieel zo'n kleine 4 uur rijden naar Semila. Wij hebben er alleen 6 uur over gedaan want Nestor heeft ons meteen al wat dingen laten zien en we hebben wat gegeten en gedronken onderweg:D. Tijdens het drinken nog even gezellig met Donata gebeld. Zij was thuis bij de kinderen en zouden we de volgende ochtend zien op Semila. We hebben een leuke kamer met prachtig uitzicht op meerdere vulkanen waaronder de bekende Chimborazo. Wij slapen op de bovenste verdieping dus wij kunnen mooi ver kijken over een deel van Riobamba (zie de foto's). We hebben een eigen badkamer met douche en ook regelmatig warm water:D. Ook lagen er op onze kamer flesjes water, koekjes, broodjes en chocola:D. Donta en Nestor doen er alles aan om ons thuis te laten voelen en zijn ontzettend gastvrij! Vannacht was wel even goed wennen aan alle geluiden. Er zijn hier heel veel honden op straat die gezellig 's nachts met elkaar gaan zingen. Ook begonnen ze vanmorgen om 06:00 (Ecuador tijd) al met boren en weet ik veel wat  bij de buren. We hebben dus niet zo'n hele lange nacht gemaakt maar we voelen ons prima! We wonen nu in het Andesgebergte op ongeveer 3000 meter. Omdat we nu aardig hoog zitten merken we wel dat we snel buiten adem zijn maar gelukkig (nog) geen last van hoogtesziekte. Vandaag de dag begonnen met koffie en thee drinken met het team en een rondleiding over Semila. Verder in de ochtend met Donata naar het centrum van Riobamba geweest en daarna bij Nestor en Donata en hun kinderen thuis heerlijke hutspot gegeten.

Hablo un poco español. Er zijn nu aardig wat studenten op Semila dus ik kan al aardig mijn spaans met ze oefenen;). Morgen zullen we hoogstwaarschijnlijk de kinderen ontmoeten van het dagcentrum, waar wij ook een aantal ochtenden bij zullen meedraaien en verder zullen wij gaan beginnen met het voorbereiden van een groot nieuwjaarsfeest wat wij zondag zullen geven voor ongeveer 100 kids in een heel arm dorpje hoog in de bergen.

Con Amor Esther

1. Greet Vogt:
    Hoi Esther,
    Goed om te lezen dat jullie veilig zijn aangekomen.
    Ook fijn dat je ons d.m.v de reisverslagen op de hoogte gaat houden.
    Ik ga ze zeker volgen, net als bij Robin in Australië destijds......
    Ik wens je een hele goede tijd daar toe meisje!
    Lieve groetjes van Greet, en ook van Harry die naast mij zit.
  2. Judith sturm:
    Hey Lieve meiden.
    Leuk verhaal, mooie foto's en jullie avonturen zijn begonnen. Super gaaf!
    Heel veel plezier! Kusssies uit het koude kikkerlandje!
  3. Kari van der Linde:
    6 januari 2016
    Lieve Esther, heerlijk om te horen dat de reis goed is verlopen en je zo geniet van je gastadres! Vanuit een mistig Veenendaal veel lieve groeten
  4. Alwin van der wal:
    7 januari 2016
    Gelijk al lekker bezig. Ook was het leuk om via skype het centrum te zien. Veel plezier en ga met God.
  5. Oma van jder wal:
    10 januari 2016
    Lieve esther ,je vader heeft me even uitgelegd hoe ik van jouw belevenissen op de hoogte blijf.Fijn hoor het allerbeste en liefs van oma van der wal